RAMOWY ROZKŁAD DNIA
7.00–17.00 – realizacja podstawy programowej
7.00-8.00
Schodzenie się dzieci.
Zajęcia opiekuńcze.
Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci.
Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym.
Zabawy integrujące grupę.
8.00-8.30
Poranne ćwiczenia gimnastyczne.
Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
8.45-9.15
Śniadanie.
Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie.
9.15-11.30
Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową.
Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć. Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.
Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności).
Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery – poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola.
11.30-12.00
Przygotowanie do obiadu.
Czynności higieniczne i samoobsługowe. Praca dyżurnych, np. nauka nakrywania stołów do obiadu.
12.00-12.45
Obiad.
Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
12.45-14.00
Zabiegi higieniczne, przygotowanie do relaksu – nabywanie umiejętności samoobsługowych związanych ze zdejmowaniem i zakładaniem elementów garderoby (dzieci najmłodsze), leżakowanie.
12.45-13.30
Czytanie bajek, słuchanie słuchowisk, muzyki relaksacyjnej. Relaks – wyciszenie (dzieci starsze).
13.30-14.15
Praca indywidualna z dziećmi, zabawy ogólnorozwojowe.
Przygotowanie do podwieczorku.
14.15-14.45
Przygotowanie i spożywanie podwieczorku – kultura spożywania posiłków.
14.15-14.45
Przygotowanie i spożywanie podwieczorku – kultura spożywania posiłków.